Glasbena šola Ribnica in izkušnje na Hrvaškem: Glasbeno povezovanje skozi Erasmus+
V začetku meseca oktobra sem kot profesorica nauka o glasbi in tamburice na Glasbeni šoli Ribnica imela privilegij sodelovati v programu Erasmus+, ki omogoča izmenjavo izkušenj med izobraževalnimi ustanovami v Evropi. Moja pot me je vodila v nižjo in srednjo glasbeno šolo v Sesvetah, na Hrvaškem, natančneje Glazbena škola Zlatka Grgoševića Sesvete. Šola, ki jo vodi ravnateljica Ljerka Pašalić, se lahko pohvali z 575 učenci in dijaki. Zaposluje 97 učiteljev ter deluje na kar štirih lokacijah.
Erasmus+ je evropski program, ki spodbuja sodelovanje in mobilnost v izobraževanju, usposabljanju, mladinskem delu in športu. Namenjen je ustvarjanju mostov med kulturami ter izmenjavi znanja in izkušenj med različnimi evropskimi državami. Projekt mi je omogočil, da sem za en teden stopila izven okvirov svoje glasbene učilnice in okusila bogastvo raznolikosti glasbenega sveta.
V uvodnem delu izobraževanja smo se posvetili primerjavi glasbenega izobraževanja na obeh straneh meje. Izmenjava idej in metodologij je bila osvežujoča, saj sem odkrila raznolike pristope k poučevanju glasbe. Hrvaški glasbeni kolegi iz Glazbene škole Zlatka Grgoševića so delili svoje izkušnje s poučevanjem, kar mi je odprlo nove perspektive pri oblikovanju učnih ur.
Moji osebni cilji v okviru izobraževanja so bili usmerjeni v pridobivanje novih znanj in metod poučevanja, zlasti pri skupinskem pouku nauka o glasbi. Želela sem razviti in izpopolniti pristope, ki bi učencem omogočili boljše razumevanje in vključevanje v svet glasbe. Poseben poudarek sem namenila tamburici, želela sem spoznati nove tehnične vaje, ki bi izboljšale igranje mojih učencev.
Posebno vrednost izmenjave je dodala moja mentorica, profesorica Klara Šimičić. Sodeluje na različnih mednarodnih tekmovanjih tamburaških orkestrov, kjer redno osvaja visoka priznanja. Njeno strokovno znanje in izkušnje so bile izjemno inspirativne, saj je delila svoje edinstvene pristope k poučevanju tamburice. Posebno ponosna sem, da sem lahko sodelovala pod njenim mentorstvom, saj so tudi njeni učenci na mednarodnih tekmovanjih iz tamburice dosegali izjemne rezultate.
Poleg tega je profesorica Šimičić poskrbela, da sem pridobila literaturo za tamburico, ki je na Slovenskem precej skromna. Njeno delo na tem področju je izjemno pomembno za širjenje repertoarja tamburaške glasbe in dvig kakovosti poučevanja tamburice. Prav tako mi je mentorica predstavila metode za premagovanje treme, kar bo nedvomno koristno tudi v mojem nadaljnjem delu z učenci.
V času izmenjave sem opazila tudi nekaj razlik med hrvaškim in slovenskim glasbenim izobraževanjem. Najbolj očitna razlika pa je, da na Hrvaškem namenjajo več časa glasbenemu izobraževanju. Osnovno glasbeno izobraževanje pri predmetu tamburice traja več let kot pri nas, skupaj z višjo stopnjo 8 let, s tem pa omogoča globlje in bolj celovito učenje glasbene veščine. Učne ure trajajo prva tri leta dvakrat tedensko po 30 minut, nato pa po 45 minut. Pri nas šolanje traja le 6 let, prva štiri leta dvakrat tedensko po 30 minut, nato pa po eno šolsko uro. Prav tako skupinski pouk nauka o glasbi pri njih poteka dvakrat tedensko po eno šolsko uro, medtem ko je pri nas na urniku le enkrat tedensko. To je lahko koristen vzgled pri razmisleku o možnih prilagoditvah in izboljšavah v slovenskem sistemu glasbenega izobraževanja. Še ena zanimivost je, da na njihovi šoli poučuje kar 5 profesorjev tamburice, kar zagotavlja širok spekter znanj in izkušenj, ki se prenašajo na učence.
Ob zaključku izobraževanja se želim zahvaliti Glasbeni šoli Ribnica in ravnatelju Francu Malavašiču, ki sta omogočila izvedbo tega izjemnega Erasmus+ projekta. Hvaležna sem za pridobljene izkušnje, ki bodo nedvomno obogatile mojo pedagoško pot ter prispevale k dvigu kakovosti poučevanja. Vrnitev domov s kovčkom polnim novih idej, prijateljstev, glasbenih spoznanj in mentorstva profesorice Klare Šimičić je neprecenljiva. Izkušnja iz Erasmusa mi je omogočila, da še bolj cenim raznolikost glasbenega sveta ter da svoje znanje in navdih delim s svojimi učenci. Prepričana sem, da bodo plodovi te mednarodne izmenjave dolgoročno prispevali k razvoju glasbenega izobraževanja tudi na moji domači šoli, Glasbeni šoli Ribnica.
prof. Emina Kuhar